bbbBuell    Prehistorie

 Beginblad
 bbbBuell???
 Prehistorie
 Specificaties
 Man at Work
 geen bbbBuell
 Links
 Plattegrond
   Home > Prehistorie




Prehistorie

Als er geen geschreven historie is, dan is het prehistorie. De geschiedenis moet gereconstrueerd worden op basis van overleveringen en waarnemingen. Achter de simpele titel "ex BoTT racer" en "heeft nog perfect een 4 uurs race doorstaan" gaat veel meer schuil.
Alleen het was nooit opgeschreven.


Het begon allemaal 1997. Een demo S1 van Buell Nederland werd voor de Ducati Club Races uitgeleend aan een kale redacteur van Kicxstart. Hiertoe werd deze (de Buell) enigszinds geprepareerd door Jan van de Wal, chefmonteur van Buelldealer Motorado.
De Buell mocht in Leeuwarden blijven en werd klaargemaakt voor de Battle of the Twins. Jan kon ook aardig sturen en streed manhaftig een ongelijke strijd tegen SBK replica's. Toen de X1 de S1 kwam vervangen stond productienummer 81 al rap in Leeuwarden. Het resultaat was bloedstollend maar de Ducati's en Barracuda's werden ook al maar sneller. Na een succesvolle 4 uursrace in Spa mocht deze bijzondere X1 al met de VUT. Met alle nieuwe reserve onderdelen en de lampen en spiegel er weer op was de bbbBuel geboren. Bloedmooi, licht en snel als een 600tje geschikt voor al het leuke en snelle werk behalve de officiele competitie.
Herfst 2002 kwam de inmiddels bbbBuell ("blauw blanke bulderende buizen Buell") gedoopte X1 naar mij toe. Om te rijden en verder verbeteren. Het doel is een absoluut ultime rijmachine in de geest van de oude Bott regelementen en mijn persoonlijke idealen. Grote stappen, harde klappen, simpel en licht, en dat op een modern onderstel. En vooral weer eens iets anders dan een Italiaanse dame.



Reageren:
RolfHand@xs4all.nl